روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

دولتی که به متهم فساد 3000میلیاردی نشان لیاقت داد!

 نشان لیاقت
در پی افشای فساد سه هزار میلیاردی و ردپای برخی مدیران‌ در این پرونده، نام قائم‌مقام سابق بانک مرکزی هم به عنوان یکی از متهمان این پرونده مطرح شد که چندی پیش نشان لیاقت گرفت.
مرحله نخست رسیدگی به پرونده تخلف بزرگ بانکی موسوم به اختلاس 3 هزار میلیاردی در حالی به پایان رسید که فارغ از آنکه این فساد تاریخی در بدنه اجرایی رخ داد، برخی مدیران و مسئولان میانی و بعضا بلندپایه اجرایی نیز در شکل‌گیری آن نقش داشتند.

بحث بر سر نقش اطرافیان رئیس‌جمهور در پرونده اخـتلاس 3 هزار میلیاردی تا آنجا پیش رفت که یازده نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس تصمیم گرفتند از رئیس‌جمهور و اطرافیانش به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کنند.

نجابت، توکلی، نادران، زاکانی، سروری، فولادگر، جهانگیرزاده، قاضی‌پور، دهقان عضو هیات رئیسه مجلس، رحیمی ودهدشتی 11 نماینده‌ای بودند که تصمیم شکایت از رئیس‌جمهور را اتخاذ کرده بودند اما در ادامه به دلایل نامعلومی منصرف شدند.

حمید پورمحمد گل سفیدی،‌ قائم‌مقام سابق بانک مرکزی از جمله مدیران دولتی است که در جریان رسیدگی به پرونده تخلف بانکی 3 هزار میلیاردی بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شد. با وجود آنکه رسیدگی به اتهامات وی از سوی قوه قضائیه ادامه دارد،‌ اما دی ماه سال گذشته پورمحمد گل سفیدی با حکم معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به عنوان معاون برنامه‌ریزی این معاونت منصوب شد.

در پی افشای فساد سه هزار میلیاردی و ردپای برخی مدیران دولتی‌ در این پرونده، نام «سیدحمید پورمحمد گل سفیدی» قائم‌مقام بانک مرکزی هم به عنوان یکی از متهمان این پرونده مطرح شد.

وی که دانش آموخته رشته اقتصاد است، پیش از آنکه به قائم‌مقامی محمود بهمنی در دولت دهم برسد، در دوره ریاست طهماسب مظاهری بر بانک مرکزی مشاور عالی وی بود.

او در دوران وزارت صفدر حسینی، داوود دانش ‌جعفری و شمس‌الدین حسینی در وزارت اقتصاد و دارایی نیز معاون امور بانکی این وزارتخانه بود اما حاشیه‌ها از زمانی که ردای قائم‌مقامی بانک مرکزی را بر تن کرد آغاز شد.

در برخی محافل پورمحمد گل سفیدی به جریان انحرافی منتسب و تلاش شد وی را از کابینه احمدی‌نژاد جدا کنند؛ مخالفان و منتقدان معتقد بودند که او مهره این جریان در نهاد پولی و مالی کشور است.

این انتقادها اما از سوی مقامات ارشد دولت با بی‌ توجهی و تکذیب روبه‌رو شد و وی همچنان بر کرسی قائم‌مقامی بانک مرکزی تکیه زد اما افشای فساد بزرگ بانکی پای او را به این ماجرا و متعاقب آن به مراجع قضایی باز کرد.

پورمحمد گل سفیدی آبان سال 1390 بازداشت و پس از چند روز با وثیقه سنگین آزاد شد و بی سروصدا بانک مرکزی را ترک کرد اما آزادی وی و حضورش در جلسه کارگروه توسعه صنعت پتروشیمی به ریاست محمدرضا رحیمی جنجال آفرید؛ مسئولان دولتی او را مبرّا از اتهام‌های وارده دانستند و محمود احمدی‌نژاد به عنوان بالاترین مقام دولتی صریحاً از بازداشت وی انتقاد کرد و در همایش «تبیین طرح تحول نظام بانکی» گفت: "چرا انتقام از ملت می‌گیرید؟ آنها که رشوه داده و تخلف کرده‌اند و پشتیبانی نفوذی داشتند را دستگیر و محاکمه کنید، چرا قائم مقام بانک مرکزی را دستگیر کردید؟".

بر اساس این گزارش؛‌ در خلال رسیدگی به فساد بزرگ مـالی، وکیل معاون مالی شرکت آریا ضمن اعتراض به جای خالی مسئولان بانک مرکزی در جلسه پنجم دادگاه عنوان کرد که این انصاف نیست که در این پرونده بسیاری آقایان مانند مدیران بانکها مقصر هستند و تنها کارکنان شرکت آریا محاکمه می شوند، جای مرکز نشینان و مدیران بانک مرکزی خالی است.

قاضی دادگاه نیز در پاسخ به وی اعلام کرد که مدیران بانک مسکن، رفاه، گردشگری، رئیس دفتر خاوری و هیئت مدیره بانک ملی و بانکهای دیگر هم به دادگاه فراخوانده خواهند شد که البته اینگونه نیز شد اما پورمحمد گل‌سفیدی با قرار وثیقه آزاد شد.

پس از چندی وی در جلسات هیات دولت دیده شد، که "ناصر سراج" درباره مطرح شدن حضور " سید حمید پورمحمدی گل‌سفید" قائم مقام سابق بانک مرکزی در جلسات تنظمیم بازار گفت: من کاری به اسم افراد ندارم اما کسی که کیفرخواست برای وی صادر شده باشد حق اشتغال ندارد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژ‌ه‌ای نیز گفت: برای پورمحمد گل سفیدی کیفر خواستی صادر نشده و وی با قرار وثیقه آزاد است و در مورد شرکت وی در جلسات دولت، باید از خود دولت جویا شد.

اما دفاع رئیس جمهور وقت هم نتوانست موجب ابقای وی در جایگاه قائم‌مقامی بانک مرکزی شود و او در نهایت مجبور به ترک ساختمان میرداماد شد تا در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اقامت گزیند.

در حالی که نام قائم مقام سابق بانک مرکزی در فهرست متهمان فساد بزرگ اقتصادی قرار دارد، دولت احمدی‌نژاد به او «نشان درجه دو لیاقت و مدیریت» اعطا کرد.
«هیئت وزیران در جلسه مورخ 30/ 4/ 1392 بنا به پیشنهاد وزرای عضو کمیسیون بررسی اعطای نشان‌های دولتی و به استناد ماده (7) قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست جمهوری - مصوب 1365 - تصویب کرد: نشان دولتی درجه دو خدمت به آقای محمد عباسی، درجه دو لیاقت و مدیریت به آقایان محمد جواد محمدی زاده و سید حمید پورمحمد گل سفیدی و درجه دو دانش به آقای فریدون عباسی اعطا می شود.

محمدرضا رحیمی -معاون اول رئیس جمهور».

**نکته جالب درباره نشان‌ها

این نشان‌ها در هر سال به ترتیب درجه، به شمار مشخصی از افراد و به پیشنهاد هر یک از وزرا در کمیسیون‌های موضوع مواد ۲۲ تا۲۵ این آیین نامه که با مسئولیت دفتر اعطای نشان‌های دولتی تشکیل می‌شد، مورد بررسی قرار می‌گرفت. گزارش کمیسیون‌ها پس از تأیید کمیسیون فرهنگی به هیأت دولت تقدیم و نشان‌ها پس از تصویب هیأت ویران اعطا می‌شد.

مطابق ماده ۲۲ آئین نامه اهدای نشان‌ها، هر نشان با توجه به درجه، معادل ملی به این ترتیب اهدا می‌شد:

۱.نشان عالی استقلال: ۲۰۰ سکه بهار آزادی


۲.نشان عالی آزادی: ۲۰۰ سکه بهار آزادی


۳.نشان‌های تخصصی و عمومی درجه یک : ۱۰۰ سکه بهار آزادی


۴.نشان‌های تخصصی و عمومی درجه دو : ۷۵ سکه بهار آزادی


۵.نشان‌های تخصصی و عمومی درجه سه : ۵۰ سکه بهار آزادی

بر اساس این گزارش از نشان‌هایی که احمدی نژاد در چهار سال آخر دولت خود اهدا کرده است ۲۰عدد به دولتی‌ها، ۱۴عدد به اهالی فرهنگ و هنر، ۳۲ عدد به نخبگان و افراد مختلف داخلی و خارجی وبیش از ۱۰۰ نشان نیز به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اعطا شده است، گفتنی است؛ اکثر نشان هایی که احمدی نژاد به دولتمردان خود اهدا کرده در سال پایانی عمر دولت داده شده است.

گفتنی است؛ هنوز اتهام پورمحمد گل سفیدی ثابت نشده ولی او در مظان اتهام قرار دارد، چه بسا متهم به موجب رأی دادگاه از اتهام انتسابی تبرئه شود و یا به موجب اطلاعات بیشتر به مجازات دیگری محکوم شود.

منبع:سیمرغ
 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:58

دمشون گرم
آقا شایسته سالاری یعنی این
3000 هم نوش جونش باشه
مملکت ما به این جور افراد درستکار خیلی نیاز داره
الحمدالله که مثل اینا هم کم نیستن
خدایا زیادشون هم بکنه
تا اونا هم بنونن بکنن یعنی ببخشین بتونن خدمت بکنن البته با تدبیر و امید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد