روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

طنز/ توصیه‌های ایمنی شب یلدا

جام جم/ الیوم روز آخر پاییز است و اخبار می‌گفت که قرار است جوجه‌ها را بشمارند. فلذا امروز نمی‌خواستم از منزل بیرون بیایم، اما چه کنم که این ستون نمی‌تواند خالی بماند، همچنین جیب نویسنده آن که نخواستیم نامش فاش شود. آن هم در یک همچین روز حساسی که به شب تاریخی یلدا گره می‌خورد و شایع کرده‌اند که: «صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود». حالا چه با هندوانه، چی بی‌هندوانه!...

 


امشب، از روزگار ایران باستان به شب یلدا معروف است. طولانی ترین شب سال که البته ما هر چه پارسال آن را اندازه گرفتیم، نفهمیدیم که چقدر بلند است، اما طوری که از این و آن شنیده ایم؛ ظاهرا به اندازه یک دقیقه شاید. و این یعنی که عمر آدم آن قدر عزیز است که اگر به اندازه یک دقیقه هم طول بکشد، باید از آن برای با هم بودن و دور هم بودن و قدر همدیگر دانستن، استفاده کرد.

با عنایت به موارد فوق الذکر است که در شب یلدا، خانواده ها دور هم و بخصوص دور بزرگ ترهای خانواده جمع می شوند و پای صحبت های هم می نشینند.

تفألی به دیوان حافظ و خوردن قاچی هندوانه و آجیل شب چله ای و انار دانه شده و آماده رفتن توی گلو، از جمله اقدامات تامینی و جانبی در این شب سرد یلداست.

نکات ایمنی: از آنجا که امروز و امشب، عموم ملت باستانی ایران، سخت سرگرم تهیه و تدارک لوازم جانبی شب یلدا می باشند و خیلی فرصت ندارند به چیزهای دیگر فکر کنند؛ از این رو ما طبق معمول بزرگواری کردیم و به چیزهایی فکر کردیم که بعضا شاید به عقل جن هم نرسد. این موارد را که تماما در جهت ارتقای سطح کیفی مراسم شب یلدا و سالم برگزار شدن آن تنظیم شده است، تحت عنوان نکات ایمنی شب یلدا تقدیم حضور می کنیم:
1 ـ دزدگیر شب یلدا: از آنجا که شب یلدا فقط برای شما بلند نیست و برخی دزدها هم به اندازه یک دقیقه فرصت بیشتری برای سرقت دارند؛ لذا اگر قصد خروج از منزل و جمع شدن دور همدیگر را دارید؛ حتما و حکما در و پنجره خود را محکم قفل و بند کنید. در غیر این صورت ممکن است که شما مشغول خوردن هندوانه باشید و دزدها مشغول خوردن اموال شما!... نگذارید خوردن یک هندوانه، خیلی برای شما آب بخورد.
2 ـ تعطیلی موبایل حواس پرت کن: خارج از شعار و خیلی جدی، بیا تا قدر یکدیگر بدانیم. نکند که دور هم باشید، اما دور از هم. فلذا بیایید برای یکی دو ساعت هم که شده، بساط پیامک زدن و چت کردن و استفاده از نرم افزارهای وی چت و تانگو و وایبر و... امثالهم را برچینید و فقط با همدیگر صحبت کنید. چهره به چهره، روبه رو(همان فیس تو فیس اجانب!)
3 ـ حفظ سنگینی میزبان: یک شعر خوبی دارد بسحق اطعمه که در آن به جای خربزه، از هندوانه هم می شود استفاده کرد.
وی می گوید: «چون از درون خربزه واقف نشد کسی / هر یک حکایتی به تصور چرا کنند؟». به همین دلیل، هرکس که مسئولیت خرید هندوانه سربسته شب یلدا را برعهده داشته است، قبل از گشایش هندوانه مذکور، خیلی از قدرت و تبحر خود در امر خرید هندوانه های قرمز و شیرین، داد سخن سر ندهد. یک دفعه می بینید هندوانه بریده شد و آبروی شما پریده شد!
4 ـ فال درست و حسابی: بعضی ها ـ سوای برخی مجریان رادیو و تلویزیون ـ قبل از فال زدن به دیوان حافظ، یک شعر مناسبی را انتخاب می کنند و لای صفحه اش یک چیزی می گذارند که موقع فال زدن، همان را بیاورند و بخوانند. این کار الان دیگر کهنه شده است و اگر اطرافیان شما متوجه این عمل بشوند، ممکن است فال حافظ خیلی به آنها نچسبد و آن را جدی نگیرند. پس بیایید شب یلدا به خواجه شیراز رحم کنید!.... به حافظ اعتماد کنید و هر چه گفت، همان را بخوانید. ممیزی در همه جا لازم نیست. حتی اگر بزرگ خانواده قصد ارشاد داشته باشد.

رضا رفیع


نظرات 1 + ارسال نظر

سلامـــــــــــــــــــــتت داداشی به ماهم سر بزن راستی شب یلداتم مبارک باشه



امیدوارم شب خوبی داشته باشی داداشی یادت نره به ما هم سر بزنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد