روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

آشنایی با خواب زمستانی (HIBERANTE ) و طریقه فعال سازی آن

آشنایی با خواب زمستانی (HIBERANTE ) و طریقه فعال سازی آن

http://s1.picofile.com/file/7778837846/index_pesyan2.jpg

از نظر امنیتی و مصرف برق، تفاوت چندانی بین خاموش کردن سیستم و حالت HIBERANTE وجود ندارد. در صورت استفاده از این ویژگی در ویندوز، دیگر مجبور نیستید روز بعد مدت زیادی منتظر راه اندازی کامپیوتر بمانید زیرا کامپیوتر شما ظرف مدت 30 ثانیه یا کمتر فعال خواهد شد. با این حال ، باز هم افرادی هستند که نگران امنیت سیستم خود هستند و ترجیح می دهند کامپیوتر رو خاموش کنند. با این مطلب ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در این خصوص بدانید

● چگونه ویژگی Hiberante را فعال کنیم؟

در ویندوز های XP این قابلیت به صورت Default فعال نیست.برای فعال سازی خواب شبانه ابتدا به Control Panel رفته سپس بروی گزینه Power Option دوبار کلیک کنید.(اگر صفحه آبی رنگ در پس زمینه محیط Control Panel شما هست ابتدا در سمت چپ همین صفحه ابتدا بروی گزینه Switch to Clasic View کلیک کنید تا همه گزینه ها برایتان نشان داده شود). وقتی که منوی Power Option باز شد از Tab های بالایی قسمت Hiberante را انتخاب کنید و سپس گزینه Enable Hiberante را تیک بزنید و بعدش Apply و OK بزنید.

و اما بحث پیرامون خاموش کردن کامپیوتر: نظرات در این مورد زیاد است. به طور مثال مسئولان شرکت معتبر Enrgy Star عقیده دارند که برای حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در هنگام شب کامپیوتر خود را خاموش کنید. ولی در عین حال حالت Hiberante را هم نفی نمی کند و از قرار دادن کامپیوتر ها در این حالت پشتیبانی هم می کند.

طبق تحقیقات مدیر برنامه نویسی تجهیزات اداری الکترونیکی شرکت Enrgy Star حدود 50% از کاربران آمریکایی شبها از ویژگی خواب شبانه استفاده می کنند و البته دلیل اکثر این کاربران صرفه جویی در زمان راه اندازی سیستم ها بوده که 3 الی 8 دقیقه طول می کشد و نه صرفه جویی در مصرف برق. و در ضمن با توجه به ویژگی های خوب ویندوز در کنترل مصرف برق، کمتر کسی تمایل به خاموش کردن دستگاه خود دارد. البته نظرات مختلفی در این زمینه وجود داره که در این قسمت بدان اشاره می کنم:

1) روشن و خاموش کردن کامپیوتر برق بیشتری مصرف می کند تا روشن نگه داشتن آن :

این نظر اصلا درست نیست. میزان برقی که کامپیوتر در زمان روشن شدن مصرف می کند به مدل و نوع کامپیوتر مربوط می شود. و میزان برقی هم که مصرف می شود کمتر از زمانی هست که کامپیوتر به مدت زمان زیادی روشن می باشد.

2) روشن و خاموش کردن کامپیوتر موجب خرابی آن می شود :

شاید تا 5 سال پیش این نظر درست بود. اما حالا دیگر این طور نیست. قبلا هارد دیسک ها به هنگام خاموش کردن کامپیوتر به صورت خودکار هد خود رو پاک نمی کردند و خاموش و روشن کردن کامپیوتر می توانست باعث خرابیشان شود. اما کامپیوتر های جدید طوری طراحی شدند که می توانند بدون هیچ مشکلی تا 40 هزار بار خاموش و روشن بشوند، که البته رسیدن به این رقم نسبت به عمر 5 تا 7 ساله یک کامپیوتر، دست نیافتنی است.

3) برنامه های محافظ صفحه نمایش (اسکرین سیور) موجب صرفه جویی در مصرف برق می شوند:

این نظر هم درست نیست. برنامه های اسکرین سیور حداقل 42 وات انرژی مصرف می کنند. و آن هایی هم که تصاویرشان 3 بعدی است حدود 114 وات برق مصرف می کنند. پس این نظر هم از نظر صرفه جویی درست نیست.

4) وقتی که کامپیوتر خاموش است اصلا برق مصرف نمی کند:

این نظر هم زمانی درسته که شما دستگاه رو از پریز بکشید. در غیر این صورت دستگاه های PC برای برقراری ارتباط با شبکه محلی در حدود 2 وات برق مصرف می کنند که اندازه زمانی است که دستگاه در حالت Hiberante باشد. البته وقتی مانیتور خاموش باشد برق مصرف نمی کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد