روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

روزگاران

کامل ترین مرجع دانلود فیلم های طنز بابک نهرین|جذاب ترین مطالب|تصاویرجالب وگوناگون|آپدیت روزانه نود32 nod32|اس ام اس وپیامک های جدید|عکس های بازیگران ایرانی وخارجی|دانلود فیلم و آهنگ جدید

شهادت قره العین رسول حضرت فاطمه زهراء (س) تسلیت باد

 

 

خطبه تاریخى‏ بانوى اسلام فاطمه زهراء(س)

بعد از رحلت پیامبر اسلام طوفان عجیبى سراسر جهان اسلام را فرا گرفت، و کانون این طوفان مرکز «خلافت» بود، سپس به هر چیز که به نحوى با آن ارتباط پیدا مى‏کرد منتقل شد، از جمله حکم مصادره سرزمین «فدک» که از سوى پیامبر اسلام(ص) به دخترش فاطمه(س) روى مصالح مهمى واگذار شده بود، از طرف نظام حاکم مصادره شد.

 

«فاطمه(س)» که مى‏دید این تجاوز آشکار، توأم با نادیده گرفتن بسیارى از احکام اسلام در این رابطه، جامعه اسلامى را گرفتار یک انحراف شدید از تعالیم اسلام و سنت پیامبر (ص) و گرایش به برنامه‏هاى جاهلى مى‏کند، و از سوى دیگر مقدمه‏اى است براى خانه نشین کردن امیرمؤمنان على(ع) و محاصره اقتصادى یاران جانباز على‏(ع) به دفاع از حق خویش در مقابل غاصبان «فدک» پرداخت، و با تمام وجودش خواستار بازگشت این حق مغضوب شد، ولى نظام حاکم به بهانه حدیث مجعول «نحن معاش الانبیاء لانورث» «ما پیامبران ارثى از خود نمى گذاریم»! از اداى این حق سرباز مى‏زد.

 

بانوى اسلام(س) «سیدة نساء العالمین» برخاست و با جمعى از زنان بنى هاشم به مسجد آمد تا در برابر توده‏هاى مسلمان، و سران مهاجر و انصار گفتنیها را بگوید، و اتمام حجت کند، و بهانه‏هاى ادامه این غصب عجیب، و مصاده ظالمانه را، از دستگاه حکومت وقت بگیرد، و در ضمن، صفوف وفاداران به اسلام را از حامیان سیاستهاى تجاوزکارانه آشکار سازد.

 

او بى اعتنا به «جوسازى» خاصى که در این زمینه شده بود، و پیامدهاى احتمالى این افشاگرى بزرگ، به برنامه خود ادامه داد، و به بهانه غصب «فدک» خطبه بسیار غرّائى در مسجد پیامبر(ص) در برابر مهاجرین ایراد نمود که بسیارى از حقائق در آن افشا شد.

 

این خطبه، هشدار کوبنده‏اى بود براى آن‏ها که کوشش داشتند خلافت پیامبر(ص) و حکومت اسلامى را از مسیر اصلى خود منحرف سازند، و زحمات بیست و سه ساله او را بر باد دهند.

 

«زنگ بیدار باشى بود» براى آن‏ها که قلبشان به عشق اسلام مى‏طپید، و از آینده این آئین پاک بیمناک بودند.

 

«اخطار شدیدى بود» براى آن‏ها که از گسترش حزب منافقین و نفوذ آن‏ها در دستگاه سیاسى بعد از رسول خدا(ص) بیخبر بودند، و جنب و جوشهاى مرموز آنان را نادیده مى‏گرفتند.

 

«فریاد درد آلودى بود» در حمایت از امیرمؤمنان على(ع) وصى و جانشین پیامبر اکرم(ص) که گروهى از بازیگران سیاسى آیات قرآن و توصیه‏اى مؤکد «رسول اللّه» را درباره او نادیده گرفته بودند.

 

«احقاق حق مظلومانه‏اى بود» براى بیدار ساختن آن‏ها که حقشان غصب مى‏شود و سکوت مسالمت‏آمیز را بر فریادهاى کوبنده و بیدارگر ترجیح مى‏دهند.

 

«تندر سهمگینى بود» که پژواک آن همه جا پیچید، و آثار آن در همه اعصار و قرون باقى ماند.

 

«طوفان عجیبى بود» که امواج شکننده‏اش ارواح خفته را - هر چند موقتاً - بیدار کرد، و راه حق را به آن‏ها نشان داد، و بالاخره «صاعقه مرگبارى بود» که بر سر دشمنان اسلام فرود آمد و آن‏ها را سخت غافلگیر ساخت.

 

تحلیلهاى عمیق بانوى اسلام‏(س) در این خطبه بیانگر بینش دقیق او در پیچیده‏ترین مسائل مربوط به «توحید» و «مبدأ» و «معاد» است.

 

تفسیرى که دخت گرامى پیامبر(ص) براى مسائل مهم عقیدتى و سیاسى و اجتماعى در این خطبه نموده، دلیل روشنى است بر این که فاطمه‏(س) تعلق به زمان خاصى نداشته است.

 

حماسه‏هاى پرشورى که در این خطبه از زبان گویاى فاطمه‏(س) تراوش کرده، نشان این است که او بانوئى فداکار، مجاهد، مبارز، و رهبرى لایق براى مبارزین راه خدا و مجاهدان طریق حق است.

 

لحن گیراى بانوى اسلام‏(س) در این خطبه که تا اعماق جان و روح انسان نفوذ مى‏کند بیانگر این واقعیت است که او سخنورى بلیغ، و خطیبى نستوه، همتاى همسرش امیر مؤمنان على‏(ع) بود، به گونه‏اى که این خطبه غرّا، خطبه‏هاى على(ع) را در نهج البلاغه تداعى مى‏کند، و دوش به دوش آن پیش مى‏رود، و نشان مى‏دهد که دخترش زینب‏(س) این ارث را از پدر و مادر هر دو در اختیار گرفته بود که با خطابه آتشینش در بازار کوفه، و مجلس یزید، لرزه بر اندام جنایتکاران بنى امیه افکند، و پایه‏هاى کاخ حکومت غاصبانه آن‏ها را متزلزل ساخت، و بذرهاى انقلاب را بر ضد این حکومت جبار و جائر در قلوب مردم کوفه و شام پاشید.

 

موشکافیهاى فاطمه‏(س) در این خطبه در زمینه فلسفه و اسرار احکام، و تحلیل تاریخ سیاسى اسلام، و مقایسه دوران جاهلیت عرب با زندگى آنهابعد از ظهور اسلام، درسهاى بزرگى به رهروان راه حق مى‏دهد، و آن‏ها را در مبارزاتشان تعلیم و آموزش مى‏بخشد.

 

و مهمتر از همه اینکه فاطمه‏(س) با این خطبه موضع خاندان پیامبر(ص) را در برابر رژیم حاکم روشن ساخت، و مبرا بودن ساحت مقدس اسلام از مظالمى که به نام اسلام انجام مى‏گرفت، آشکار نمود، و اگر تنها فایده این خطابه بزرگ و پر محتوى همین بود، کافى بود!   منبع : برترین بانوى جهان فاطمه زهرا(س) ،آیت الله مکارم شیرازى

  

 

دانلود نوحه های حاج محمود کریمی به مناسبت ایام فاطمیه  92



 

مداحی های فاطمیه سال 93
مداحی های فاطمیه سال 92
مداحی های فاطمیه سال 91
مداحی های فاطمیه سال 90
نوحه و مداحی سال های 88 و 89 آرشیو سال های قبل


نظرات 10 + ارسال نظر
عاشق المهدی جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 18:50 http://www.ahlebayt14.blogfa.com

اللهم عجل لولیک الفرج

کی شود تا انتقام سیلی زهرا بگیریم

با عرض سلام خدمت شما محب اهل بیت
وب جالبی دارید از مطالبش استفاده کردم

منتظر قدمهای سبزتان هستم
یا علی مدد

گنجی چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:02

سلام . ممنون از لینک هاتون.
من خیلی دنبال مداحی های مر حوم کوثری هستم.
این لینکهایی که از مرحوم و بقیه تو این صفحه گذاشتین انگار مشکل داره. دانلود که می شه ۳۰-۴۰ کیلو بایت بیشتر نیست.
اگه میشه یه لینک درست به من بدین.
من هر چی در مورد مرحوم کوثری روضه داشته باشین می خوام
و ممنون می شم منو راهنمایی کنین
منتظرم

منوچهر سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:22

سلام
خسته نباشی از لینکت ممنونم

javad جمعه 16 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:44

salam agha ya khanoom in shilterfekan hayi ke mizari kheili toopse
nokaretim be mola ali

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 16:34

javooni چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 16:34 http://javooni-javooni.blogspot.com/

یه سری بزنید

محمد رضا ویلان شنبه 3 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 17:42 http://www.labeto.blogfa.com

سلام
دوست عزیز آیا شما راهی موثر برای دایمی کردن کارت تلفنهای ۲۰۰۰تومانی برای تلفنهای مدل orginal دارید؟؟؟. اگر لطف کنید ممنون میشوم

محمد رضا ویلان شنبه 3 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 17:32 http://www.labeto.blogfa.com





خــم ابروی تو با یار فـداکار چه کرد
تیر مژگان تو با دیدة دلــدار چه کرد

همه گویند که با تو در و دیوار چه کرد

فاطمه پهلوی تو با در و دیوار چه کرد

در بسوزاند و به دیوار شجاعت آموخت

نالة پشت درت با دل خونبار چه کرد
بلبلی نعره زنان بود و شفق می گریید

مگر آن روز خزان با گل بیمار چه کرد

کوچه ای بود و سپاهی و امیری ناکس

بگـذارید بگویم که ستـــمکار چه کرد
آتش کینــة او زد به گلستان آتــش

مادری سوخت در آن حالت و گلزار چه کرد
ناقه می رفت و جرس بانگ انالحق می زد

دل به یادآر که آن قافـله سالار چه کرد
کاتبا ناله چنان کن که فلک خون گرید

وقت پژمردن گل ، نخل شکر بار چه کرد


کوهزاذ چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 00:38

سلام
اول بازم از بابت پراکسیها تشکر میکنم
و در مورد اون کاریکاتورها هم امیدوارم که به صورت اساسی حل بشه

علی دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 21:35 http://www.alibabaey.blogsky.com/

ایام شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) بر شما نیز تسلیت باد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد